- Milyen egy jó és hatékony weboldal?
- Mennyire fontos a megjelenés?
- Mitől lesz eredményes egy weboldal? A Keresőoptimalizásásról
- Milyen a jó webdesign, cégarculat, logo?
- Fogalommagyarázat: Internet szótár
Saját oldalunk, a www.hqdesign.hu a Google találati listáján az Egyedi logo kulcsszóra az 1. helyen (a szintén saját www.logo1.hu oldallal versenyben); a logo, logó tervezés, arculattervezés kulcsszavakra pedig az 1. oldalon található a 2-4. helyen!
Mitől lesz eredményes egy weboldal?
A honlapot nem elég elkészíttetni, fontos hogy kialakítása megfelelő legyen, és így a keresőrendszerek és a látogatók meg is találják! A weboldalkészítéshez és üzemeltetéshez hozzátartozik a honlap menedzselése, hiszen az elkészítés csak az első lépés a sikerhez. Ahogy egy cégnél fontos, hogy ne csak berendezze és megnyissa irodáját, de reklámoznia is kell, hisz csak akkor lesz forgalma, ha ismerik és megtalálják!
Sokan azonban sajnálják a pénzt a legfontosabbra, és megelégednek azzal, hogy van egy weboldaluk és várják a csodát. Persze később, látogatók híján nem értik, hol hibáztak, vagy hozzá nem értésük révén „leírják” az internetet, ami pedig minden üzletágban egyre meghatározóbb tényező a marketing területén.
A weboldal egy beruházás, amelynek nemcsak az árát kell visszahoznia, hanem azon túl, rendszeres profitot kell termelnie. Ehhez sok látogatóra van szükség.
Keresőoptimalizálás / keresőmarketing:
Honlapok, portálok, elektronikus boltok interneten való hatékony megjelenése érdekében alkalmazott látogatottságot és a forgalmat növelő módszerek és technikák összefoglaló elnevezése a keresőmarketing.
Alapja, hogy a keresők - Google, Yahoo, MSN- megtalálják oldalunkat a weben, és a lehető legjobb helyre rangsorolják az egyes keresések alkalmával. Ez a wboldalak keresöoptimalizáltság szerinti rangsorolása a PageRank.
Saját weboldalaink: www.hqdesign.hu Google page rankingje 5-ös!, ami egyedülállóan magas a hasonló profilú cégek között, ugyanolyan magas, mint nagy (világ)cégek, pl. bankok, autómárkák oldalainak pl. Citibank, Nissan... Ennél nagyobb (6-os) csak pl. az Origo és Index országos első vonalbeli nagy hírportáloknak van!
A legtöbb weboldal viszont a Google PageRank 3-as besorolását sem éri el.
Szempontok, amit ezek a keresők figyelembe vesznek a rangsorolásnál (és amit nekünk is figyelembe kell vennünk, ha eredményt akarunk elérni):
Megfelelő weboldal-kialakítás, amely biztosítja, hogy a keresők találják a weboldalt
A keresett szónak megfelelő doménnév (a cégprofilnak leginkább megfelelő a doménnév választása. Célszerű akár több doménnevet is regisztrálni, a cég nevét, és a leginkább reklámozni kívánt kulcsszót egyaránt)
Az oldal minél nagyobb látogatottsága – az akár fizetett - hirdetés, aktív marketing elkerülhetetlen!
Minél több más oldalon található utalás (link) a weboldalra (regisztrálás linkgyűjteményekbe, lincsere, hirdetések…
A megfelelő tartalom – mivel a keresők a látogatók által keresett kulcsszavakra keresnek az oldal tartalmában, érdemes a tartalomban a leginkább profilunkba vágó, reklámozni kívánt kifejezéseket szerepeltetni.